Wednesday, April 4, 2012

Searching for a JOB!

Assalamualaikum :)






Aku nak kerjalah time cuti sem. Sekarang ni, aku duduk rumah, bosan gila kot. Hatoii
Aku dengan Naza hari tu pergi carik kerja. Gahhh, kiterang masing-masing malu nak mintak kerja. HAHA!
Mula-mula aku tanya, then tempat lain, Naza pulak tanya. tempat ke-tiga pulak, Naza tanya lagi. Last tempat, aku pulak tnye. Itu pon macam segan-segan je. Hoho!


Tempat yang pertama kami carik dekat Grand Union, atas tu ada kedai jual kasut. Nama kedai tu Yebeng rasanya. So, aku dan Naza pun naiklah atas then nak try tanya but mcm takut-takut, kiterang gelak-gelak tak habis-habis, last-last kiterang turun bawah balik then nampak satu iklan ni. Grand Union carik pekerja jugak, dalam tu siap ada bagi number lagi. Disebabkan kami malu nak tanya, so aku amiklah number tu. Then aku call kat depan Grand Union jugak. HAHAHA

*tutt tutt, tutt tutt, tutt tutt
Tauke ; Hello?
Nina ; .........
Tauke ; Helloooo?
Nina ; Err, Hello!
Tauke ; Yes?
Nina ; Ni yang nak carik pekerja for Grand Union kan?
Tauke ; Oh, Grand Union ahh? You kena tanya dekat Grand Union lahh.
Nina ; Saya dekat depan Grand Union lah ni :)
Tauke ; Okay, you tanyalah dekat dalam Grand Union.
Nina ; Kat mane?
Tauke ; Kat cashier.
Nina ; Okay-okay. Thank you :)
Tauke ; Okay

Lepas aku cakap on the phone dengan Boss tu, aku terus pergi kat cashier dengan Naza and tanya dekat seorang amoi ni ada kerja kosong tak, dia kata ada but dia nak pekerja full time. Kiterang pun cakap, tak apalah. Lepas tu kiterang blah lah dari situ.


Lepas pergi Grand Union, kiterang carik kerja dekat Padimas pulak. Padimas pun nak pekerja full time. Dia tak nak part-time. Kalau kita kerja 2,3 bulan pun dia tak nak. Perh, dah cuti pun 2 bulan je, macam mana nak kerja lama. Haihhh. Lepas tu, kiterang pergi Speedmart, try apply kat sana pulak. Sampai sana, aku tanyalah kat akak cashier tu, akak tu kata ada but bukan kat sini, try isi borang dululah. Kiterang pun isilah borang, lepas tu bagi lah kat akak tu. Akak tu kata apa-apa hal nanti, boss dia akan call.


Kemudian, kami pergilah lepak dekat Al-safa sampai pukul 6.30 p.m. pastu baliklah :) Bak kata Naza, 'dah lama aku tak lepak sini kot, last aku lepak sini time form 4' HAHA. Gila lah. Lama lah tu. Selalu kiterang lepak kat Ams Smart or Al-Bidayah je. Kerap lepak kat Ams Smart lah. Hee. Even K.A sendiri pun pernah lepak kat Ams Smart. Rindu K.A :) Love you sayangggg! <3






Sekian, Assalamualaikum (:

No comments:

Post a Comment