Saturday, April 7, 2012

Flash Back (:

Assalamualaikum :)


Haaaa, biyy! Saya nak cerita balik kisah kita time dulu-dulu! Alahaii, comelnya kita kan dulu biyy? (:


Gambar lain. Bukan gambar yang aku nak cerita. Gambar Dee, Wafiy and aku :)


Dear readers, kebelakang sikit! *tiba-tiba :p
Aku nak cerita dulu macam mana aku boleh kenal boyfriend aku. Time tu aku tengah study, bulan March, tahun 2011. Aku baru je habis SPM and aku ambil result bulan tu. Lepas ambil result, or sebelum ambil result kot, aku lupalah, aku hang out dengan member lama aku, Wafiy :) Kiterang kenal time darjah 5 lagi sampai darjah 6. Aku baru pindah dari SK Sunway ke SK Bandar Sri Damansara 1. Kebetulan time tu, aku satu class dengan Wafiy. So, aku dengan dia rapatlah. Bila naik sekolah menengah, kiterang tak sama sekolah dah. Wafiy sekolah atas as in SMK Bandar Sri Damansara 1 and aku sekolah bawah as in SMK Bandar Sri Damansara 2. *Sekolah atas tu atas bukit and sekolah bawah tu bawah bukit (: 


Okayy, lepas form 3, Wafiy masuk Sekolah Menengah Teknik Kuala Selangor. Kamal 'Ariff, boyfriend aku, satu sekolah dengan Wafiy. So, Wafiy dengan Kamal 'Ariff *K.A for short, ni kawanlah. Haaaaa, ni baru nak masuk ceritanya, aku boleh kenal K.A dari Wafiy lah :) *thanks Wafiy!


Dee, Wafiy, and I were decided to hang out entah bila entah. Lupa lagi! HAHA. Tapi dalam bulan 3 tu lah rasanya. Aku, Dee and Wafiy pergi keluar KL. Kiterang pergi KL double C. Entah kenapa and buat apa entah Wafiy nak pergi sana. Aku dengan Wafiy ikut je. Sampai sana, Wafiy tanya aku dan Dee yang dia nak ajak member dia join sekali boleh, kiterang tak kisah, ajak jelah. Lepas tu Wafiy terus call member dia suruh datang. Tak lama lepas tu, datanglah K.A :)


Aku ingatlah first time kiterang jumpa, K.A pakai jacket colour coklat and seluar dia colour hitam. Kat dalam jacket dia, dia pakai tee colour hitam rasanya. Hee. HANDSOME GILAAAAAAA! Aku tengok je dia. Haha! Dalam hati aku, 'mesti dia ni dah ada girlfiend, hmmm'. Aku tak nak lah ganggu boyfriend orang kannn, so, aku diam je. Aku banyak borak-borak dengan Wafiy cause aku tak tahu nak borak apa dengan K.A. Dee pun kata K.A ni handsome. Wafiy kata K.A ni kaya, pandai, handsome. Dee kata balik 'Nina, dah ada pakej yang lengkap dah mamat ni'. HAHA! Kalau tak silap akulah. Aku lupa. AGAIN! haishh.


Ni pun gambar keluar, bukan gambar aku na cerita. Gambar aku, K.A dengan Wafiy (:


Dah jumpa K.A, Wafiy, aku dan Dee lapar. So, kiterang try makan kat food court KLCC. K.A tak makan sebab dia kata dia dah kenyang. Time tu aku dengan Dee share makanan and Wafiy makan soranglah. K.A tengok je. Aku dengan Dee dah segan-segan. Tak suke lelaki pandang-pandang bila makan. Kalau dia makan sekali, tak apalah. Last-last, kiterang tak habis makan pun. HAHA! Lepas makan, kiterang pergi jalan-jalan pulak. Jalan sana, jalan sini, jalan situ, jalan there, jalan jalan jalan, sampai kat TS *Times Square. Masuk TS, aku dengan Dee macam biasalah, tengok-tengok baju, beg, kasut, macam-macamlah :)


Lepas tengok semua benda tu, kiterang saje datang bowling. Aku ajak dorang ni semua main bowling. Semua tak nak. Last-last, aku dengan Wafiy je yang main. Bosan gila. Huh. Lepas main, kiterang berdiri kat tengah-tengah tempat bowling tu, tengok-tengok orang lain main pulak. Aku terasa nak pergi toilet, aku ajaklah dornag semua. Aku ingatkan dorang ikut semua, rupa-rupanya K.A je yang sudi temankan aku. *Awwwhhhh! So Sweet! :D Aku masuk toilet, then aku tengok cermin, aku tengok luar, K.A tengah tunggu aku, then dia pandang-pandang aku. Aku dah segan-segan. Aku tengok cermin balik, betul-betulkan tudung, basuh tangan, then baru keluar dari toilet.


Aku pandang K.A, aku senyumlah. Aku tanya dia, mana dorang, dia kata dia tak tahu, ingatkan dorang ikut. Kiterang jalan sampai kat tengah-tengah tempat bowling tu and aku marah-marahlah dorang, asal tak ikut semua, dorang gelak je. Dorang kata dorang tak perasan. Boleh pulak tak perasan. Apalahh -,-


Lepas tu, kiterang jalan-jalan lagi. Tak lama tu, kiterang rasa dah lewat and nak balik, so, kiterang baliklah naik monorel then turun dekat KL Sentral. Sampai sana, kiterang singgah kat tengah-tengah tu, tengok ada jual-jual apa. Ade satu gerai tu jual chocolate, kiterang masuklah. Tengok-tengok chocolate. Wafiy belikan Dee chocolate but aku tak dapat apa-apa pun. Sedih. Aku nak chocolate jugak :( Tapi tak apalah, dah tak dapat, nak buat macam mana. *Pasrah tiba-tiba. Time aku jalan-jalan tengok chocolate, aku terdengar K.A cakap 'dia suka yang ni' dekat Wafiy. Dalam hati aku yang tengah suka suki sebab K.A temankan aku pergi toilet, jadi hancur berderai sebab aku tahu dia ada girlfriend or ada perempuan dia minat.





Aku perasan jugak sebab aku ni jenis yang suka pukul main-main dengan lelaki and lelaki suka bila perempuan pegang dia but bila kau pegang K.A, dia marah aku. Dia kata, 'Apa pegang-pegang ni?'. Aku terdiam. Haihhh. Aku memang target yang dia dah ada girlfriend. Tapi, tak apalah. Lepas tengok chocolate tu, tiba-tiba K.A terasa lapar, dia kata dia nak makan McD. So, kiterang pun temankanlah dia makan. Dia belikan aku burger but aku tak makan sebab segan yang terlampau. HAHA. So, aku bawak balik je burger tu.


Lepas K.A makan, barulah kiterang balik rumah. K.A naik LRT, aku, Dee dan Wafiy naik KTM. Dalam train, aku cuba mintak number K.A, Wafiy terkejut sebab selalu lelaki yang mintak number perempuan. Ni tak, perempuan yang mintak number lelaki. HAHA! Wafiy pun bagi jelah. Aku cakap kat Dee yang aku akan contact K.A lepas seminggu kiterang jumpa but aku ni gelojoh! HAHA, aku call K.A terus bila aku sampai rumah aku. Dee dah gelak-gelak dah. Sebelum aku mintak number K.A kat Wafiy, aku tanya Wafiy yang K.A ni dah ada girlfrind ke, then Wafiy jawab tak ada but dia ada admirer seorang perempuan ni dari sekolah teknik dorang lagi but perempuan tu layan K.A teruk. Perempuan tu tak suka K.A but K.A still tunggu dia no matter what. *Comel kan K.A ni? Baik sangat :D






Aku pun lega sikitlah. Since hari tu, aku try berkawan dengan K.A and dengar semua cerita sedih dia dengan perempuan tu. Lama-kelamaan, K.A mula suka aku. So, selama ni, aku tak bertepuk sebelah tangan. Rupa-rupanya K.A pun suka aku dan aku pun suka dia (:


Kiterang kerap jumpa lepas tu and banyak persamaan yang kiterang ada. Kiterang share banyak benda and happy being together. Even kami apply uitm sama-sama and pergi interview sama-sama. Lepas interview, kiterang dapat keputusan tempat belajar kiterang sama! Di Seri Iskandar, Perak. Sama tempat but lain course. K.A ambil course Landscape Architecture and aku ambil course Graphic and Media Digital.


One day, aku dengan K.A keluar pergi Sunway Pyramid. Time tu keluar dengan Che'a sekali but Che'a dah balik dulu and tinggal aku dengan K.A je. Aku tunggu abah ambil aku untuk balik rumah and K.A tunggu angah, abang dia ambil untuk balik jugak. Time tu dah malam and hujan. Pukul 10 p.m, K.A melamar aku jadi girlfriend dia and aku pun terimalah! :DD Happynya aku time tu. Then aku cium tangan dia, then dia pun cium tangan aku. Wahhhh :D Sweet gilaaaa, Hee. 





Alhamdulillah, until now, aku dengan si dia kekal bersama lagi. Thank you so much biyy! (: Ingat lagi malam tu kiterang tengok movie dekat Sunway Pyramid cerita Scream 4 and kebetulan tarikhnya pun cantik, 1 May 2011 :)
Hampir 1 year aku dengan dia and I never stop loving him. I LOVE YOU SO MUCH HONEY (: muah!
Okay, thats all. Thanks for reading :D


Assalamulaikum (:

No comments:

Post a Comment